söndag 27 januari 2008

Sjukling

Joline är sjuk och de är inte roligt för någon av oss. Hon är snorig och hostig och kan inte riktigt behålla maten. Vi åkte in till akuten igår kväll efter att vi pratat med sjukvårdsrådgivningen som tyckte att de var onödigt att vi satt hemma och bara var oroliga. När vi kom in kollade de temp och vikt. Tempen var 37,3 och vikten 4955 som var 5040 i fredags på bvc. Så jag fick rätt i att hon vägde över fem kilo iaf =). Barnläkaren kom in och undersökte henne och sa att de var en fin och pigg liten förkyld tjej. Inte mycket att göra. Så fick vi åka hem med ett lugn iaf. Han sa att de var bättre att vi kom in tolv gånger för mycket än en för lite, så de kändes ju bra iaf. Sen när vi kom hem så var Joline väldigt övertrött och vägrade somna om hon inte fick sova på mitt bröst så de fick hon. Så så sov vi i över fyra timmar =).

Blev så trött och arg på mig själv nyss för att jag inte gör nånting, bara sitter stilla. Iofs har de inte varit så lätt att komma ut med min stukade tå, men den börjar bli bättre nu. Så nu har jag och Joline precis kommit hem från en 35 minuter lång promenad. Skönt, men jobbigt.

Annars har helgen passerat väldigt lugnt och skönt. Idag klev vi inte upp förrän två =), eller jag klev upp då. Joline sov ännu längre.

Nu väntar min blomkålsgrantäng =)

1 kommentar:

emma sa...

nåt helt annat... har du kollat skolans nya hemsida?? riktigt flott m tsp. www.vastanviksfhs.se