söndag 20 januari 2008

Söndag

Ja en söndag är väl aldrig speciellt rolig, och heller inte idag. Klev upp vid tolv i vanlig ordning, de är inget helglyx här för så är de alltid.

Natten mot lördag var första gången sen Joline föddes som jag fick sova sex timmar isträck =D. Gissa om jag var lycklig?! Nu inatt fick Anders sitta upp då hon ville vara vaken till halv två och sen vakna vid fyra igen, men jag fick iaf sova nästan fem timmar. Kanske kanske kanske att hon börjar vända tillbaka dygnet så de blir lite mer rätt nu.. Men jag hoppas INTE för mycket!

Var iväg igår och köpte ny overall åt Joline då hennes var i stl.50 och började bli alldeles för trång! Nu har en ny fin grå i fleece och så ska hon få rosa vantar av mormor! Köpte också nya nappar igen då inga har passat lilla fröken, tack och lov så tyckte hon om dessa.

Har fått upp en klocka i vardagsrummet idag och spegelväggen i hallen kom min pappa hit och hjälpte oss sätta upp. Sen blev de lite städning.. Borde skura golven också, suck.

Var till ishallen igår, de var premiär för Joline. Gick bra, många som kollade in lilla underverket. Däremot gick de inte så bra för Ore i matchen mot Färjestad. Blev mat hos svärföräldrarna på kvällen där de bjöds på älgstek och hasselbackspotatis och sedan tårta! Gott var de och mätta blev vi.

Har funderingar på att åka och hälsa på i skolan också, men vi har inte riktigt haft ork nu när Joline har varit vakna hela nätterna. Kanske att vi kan komma om de bir bättring nu :).
Saknar skolan, men självklart är de mycket bättre att vara hemma med Joline. De känns ändå bra att sakna skolan för då känner jag verkligen att jag har valt rätt!

Har fått skylten till Jolines vagn nu som de står namn och datum på som hon fick av mormor i julklapp =). Blev så fint så.

Såret läker inte som de ska än så nu har jag fått penicillin och hoppas att de ska skjutsa på eventuella bakterier som bor där..
Var til bvc i fredags för att få recept på Profylac-ersättning åt Joline och vi fick de iaf tack och lov. Magen är mycket lugnare nu när hon har helt mjölkfri ersättning! Passade på med en vägning också och nu väger hon 4960(4965?)g, stora tjejen!

Näe nu ska jag göra någon nytta.

Inga kommentarer: