fredag 4 januari 2008

2008

Nytt år och nya möjligheter heter de väl?! Spännande med ett nytt år samtidigt som de var lite jobbigt att lämna 2007 som hittills varit vårt bästa år någonsin. Vi förlovade oss, blev gravida, firade 4 år tillsammans, flyttade och fick våran efterlängtade Joline.


Joline är redan över tre veckor och vi var på bvc i onsdags var de nog, gissa om man blir dagvill när man inte gör något, och nu väger lilla skruttan 4500g och är 52cm lång. Det är så roligt nu när hon har börjat vara mer vaken. Igår kväll var hon vaken mellan 20-23 ungefär och idag var hon vaken några timmar också. Mysigt! Just nu sover hon, helt utmattad efter förmiddagens lek =).




Var till vc igår för de skulle kolla snittsåret igen och de såg väl inte alltför bra ut. Har på höger sida blivit något sorts "hål" rakt in. Låter sådär mysigt. Sköterskan la in en tamponad tror jag de hette med antibiotika på så de inte skulle bli nått hemskt där. Ska tillbaka på måndag igen för koll. Ändå sa sköterskan, som var densamma som tog agrafferna förut, att de ser mycket bättre ut nu än när agrafferna togs bort, så nått är bra iaf.


På måndag börjar Anders jobba igen och de känns sådär. Har varit skönt att ha honom här hemma hela tiden så vi har kunnat hjälpa varandra. Så på måndag blir jag osocial igen ;). Då ska jag lära mig leva om på ännu ett sätt, ensam med Joline. Iofs är hon så snäll så de borde inte bli några problem.

Klockan är halv tre och vi har inte gjort nånting idag! Skämms! Har tänkt ta en promenad sen, men vill inte få ont i såret då jag faktiskt ska jobba imorrn..


Ska jag passa på att vila lite... igen =).

Inga kommentarer: