torsdag 7 februari 2008

Good Night?!

Joline är frisk nu och de känns skönt! Hon kan hosta lite ibland, men de är nog mest om de blir slemmigt i halsen efter maten.

Jaa, vi köpte nytt tangentbord för några veckor sen, men man måste vara med och kolla så man skriver rätt hela tiden. De hoppar gärna över lite bokstäver :[.

Vad har hänt sen sist? Antagligen inte så mycket.. Mest sömn på dagarna. Skrik och vaken på nätterna. Inatt var jag så ledsen så jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Förstår ju inte varför hon skriker. Hon är inte hungrig, hon har torr blöja, hon nöjer sig inte med närhet och hon har inte ont i magen. Ja vad finns de kvar? Hon bara skriker. Tänk dig själv att någon som inte kan prata bara skriker, verkligen S K R I K E R ! Du kan inte göra nånting för ingenting är bra, till slut skriker personen så mycket så den nästan inte får luft. Du gör vad du kan och vad du tror kan vara rätt. Men i själva verket har du helt F E L ! Så ungefär känns de på nätterna! De är inte alla nätter de är så här. Vissa går jättebra med att Joline bara äter och somnar. Vissa är hon vaken och nöjd och då kan man själv somna och till slut sover hon också, men så finnd de de här nätterna som man inte glömmer, som återkommer när man tror att man faktiskt ska få sova efter att två nätter irad faktiskt har funkat bra. Folk frågar om nätterna går bättre och nej de gör de inte, men de förstår inte hur de är! Faktiskt så är de så... Så nu har jag beslutat mig för att vara hemma de mesta dagarna. Folk är välkomna hit, men jag orkar inte bege mig ut.. Kanske om vi haft en bra natt, men oftast så har vi inte de.

Nu ska jag äta lite popcorn innan jag "måste" lägga mig för att orka med natten.

Förresten är inställningarna ändrade i min blogg så nu kan alla kommentera, även de som inte är medlem. Så nu önskar jag massa kommentarer!

Good Night?!

2 kommentarer:

Leona sa...

Jag kommer å hälsar på! Ska bara plugga klart först.. Du vet hur lätt det är.. :/

Anonym sa...

Stackars stackars er.. =/ och stackars lilla Joline som verkar vara så ledsen om nätterna! Att det inte blir bättre.. Jag som hade tänkt fråga dig om du vill följa med till VV någon dag. Men jag förstår att du inte orkar! Säg till någon morgon om ni haft en bra natt och du orkar med besök under dagen så kommer jag med Theo! :) Styrkekramar!!