onsdag 20 februari 2008

Försäkring?

Nätterna är ungefär lika nu. Somnar vid ett och vaknar vid sex. Vi hade en jobbig natt här nyss när hon somnade tre och sov till sju. De är jobbigt för oss då man är van att man ska sova på natten. Idag har vi träffat psykologen på bvc för att prata om hur vi ska ta oss igenom den här tiden, för så drygt är de faktiskt. Hon var jättetrevlig och våran bvc sköterska var också med. Vi pratade inte så mycket om problemet i stort idag utan vi ska ses i nästa vecka igen. Hon ska hjälpa oss att vända på dygnet för lilla fröken också, men först måste vi få mer kraft och ork så vi klarar de för då kommer de bli lite kämpigt igen.

Wilma mår bra igen och är pigg, ska ta stygnen på fredag i Falun. Tyckte de var bäst så då får de kolla att allt ser bra ut också, plus att jag måste till babyproffsen och få tillbaka lite pengar då de tog för mycket betalt på babygymmet!

Nu har bolag börjar ringa och fråga vad vi ska ha för barnförsäkring på Joline… Vi har inte bestämt oss än, och vi har broschyrer från två företag här hemma nu. Vill läsa i lugn och ro. Hur mycket ska man tänka att man kan betala varje månad?!

I lördags var jag förresten på den där smink visningen som visade sig vara riktigt skoj och trevligt hade vi. Kanske att jag ska bli konsult själv, jag har inte bestämt mig. Man tjänar pengar, men har jag tid? Har jag lust? Har familjen någonsin tid tillsammans då? De måste jag fundera på, men jag skulle kunna köpa väskan och få mycket varor och sen inte sälja. De är helt upp till mig… Nåja, ska fundera till den 28:e iaf.

Idag kom äntligen barnbidraget, den här första månaden hemma har inte varit någon lek. Har inte använt mitt visa kort sen den sjätte, så gissa hur mycket pengar jag har haft. Anders har haft så vi har haft, men jag har inte haft. Snart kommer lönen också för jobb i två dagar och sedan mammapengarna, de är väldigt välkomna den här månaden.

Nu blir de lite läsning om försäkringar och så ska jag titta på tv, glöm inte att de är Greys ikväll =).

1 kommentar:

Anonym sa...

ja..nu kanske sammhällsguiden kommer till nytta... ;) om du börjar med smink kommer jag gärna!! =)