lördag 29 mars 2008

Mamma-hjärtat

Idag ska jag jobba, Anders jobbar också så Leona ska vara barnvakt. De kommer gå kalasbra, men som mamma vill man väl inte alls lämna sitt barn även om de så är till pappan ;). Men trots allt så är de ju jag som vet mest om henne eftersom vi går här hemma tillsammans heeela dagarna. Jag litar till 100% på de i min omgivning som jag "låter" vara barnvakt, men de är klart att de känns i mamma-hjärtat när jag lämnar henne. Enligt psykologen på bvc ska de göra ont att lämna sitt barn också, så jag är väl helt normalt antar jag... Har skrivit ett långt brev till Leona som hon önskade och där står nog allt hon behöver veta och jättemycket mer =). Tror jag att hon inte klarar nånting eller?! Hon brukar ju hjälpa mig med Joline när hon är här, så duktig så är hon. Hon kommer bli en supermamma när den dagen kommer.

Nätterna måste ni ju få höra om! Nu sover lilla skrot från ungefär 22-06. Hon vaknar till nångång under natten och vill ha nappen, annars är hon jättesnäll. I början när hon började bli "snäll" så somnade hon alltmellan 23-01. Nu vid 22 och igår kväll faktiskt redan 21,30, men då vaknade hon halv fem och var hungrig också... Är så glad att nätterna äntligen går bra och inte är nått man bävar inför.

Jahapp dags för lunch antar jag, så jag hinner med allt jag ska göra innan jag börjar.

Inga kommentarer: