onsdag 12 mars 2008

3 månader

Dagarna bara flyger förbi. Joline är nu 3 månader (13 veckor), hon skulle ha fått spruta i måndags men hon började bli förkyld så då hoppade vi över den ifall att hon skulle bli både förkyld och eventuellt reagera på sprutan så är de bara onödigt. Så sprutan blir nästa onsdag istället. Men nu har jag ett annat problem. Hur ska jag göra med Prevenar? Ska vi ta de eller inte? Hur känner jag om vi inte tar de och hon senare blir sjuk?! Då blir jag nog inte glad!

Så här står de i fass: Prevenar är ett pneumokock vaccin.
Prevenar hjälper till att skydda ditt barn mot sjukdomar såsom hjärnhinneinflammation, Blodförgiftning eller bakteriemi (bakterier i blodet), lunginflammation samt öroninfektion som orsakas av sju olika typer av bakterien Streptococcus pneumoniae (Den vanligaste av de bakterier som orsakar lunginflammation. Bakterien kan även orsaka andra sjukdomar som till exempel öroninflammation och bihåleinflammation. En infektion av den här bakterien behandlas oftast med penicillin. Numera finns även vacciner som kan tas i förebyggande syfte.)

Har varit på träffis idag och haft babymassage. Idag orkades inte hela programmet med, Joline blev hungrig och de flesta barnen bara skrek idag. Ingen riktigt bra dag för massage verkade de som.

Just nu håller hon på att somna i gungan! Hon måste sova ett lite längre pass på dagarna annars är hon inte så glad, pigg eller snäll på kvällarna.

Var på homeparty igår och blir bara så arg/besviken/jag vet inte vad. Ingen som förstår! För de första tjatade alla om vart Joline var. Sa helt enkelt att hon inte var intresserad av ljus och sånt ;). De skrattade bara.. Sen blir de massa frågor om hur vi sover på natten, men varför fråga när man inte vill höra svaret? När ingen bryr sig! Men att jag inte hälsar på kan man gnälla på! Men faktiskt så hälsar jag inte på nån! Om jag hälsar på nån så är de de allra närmaste.. Vi har precis fått in lite rutin och börjat leva. Ingen förstår! När jag försöker förklara för en att vi håller just nu på att sover ikapp allt vi har förlorat under tio veckor så är de som att hon bara suckar och inte förstår. De var nog annat på hennes tid för 60 år sen när hon fick barn! Jag måste få min sömn, jag blir tokig annars! Jag kliver just nu upp vid 11 ungefär på dagarna och jag tänker vara stolt för att jag ens klarar de! Jag är glad för att Joline precis har lärt sig sova på nätterna. Kan jag inte få vara glad över de? Måste nån då säga att de alltid kan bli bättre?! Jag vet att de kan bli bättre och de SKA bli bättre, men inte just nu. Vi orkar inte försöka ställa om oss på en gång, de funkar inte så. Man får ta små små steg i taget för att man över huvudtaget ska orka! Så snälla, låt oss göra detta på vårat sätt.

Tog en liten paus och har sparat in alla bilder på Joline från mobilen, att man inte gör de oftare! Hade inte sparat sen hon föddes. Totalt har vi nu 606 bilder på henne på datorn och mer i kameran! Roooligt att spara. Här får ni några bilder på lilla skrot också =).

















Infon om Joline här intill är också uppdaterad nu.

Sköt om er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad söta ni är på kortet tillsammans!

varför kommer du inte och hälsar på förresten? Dåligt, hon är ju faktiskt 3 månader o SÅ svårt är det inte att ta bilen till Göteborg! ;)

snöstjärna sa...

Lik mamma verkligen! Gud så jobbigt med NADA förståelse ;( Vad heter ni på bilddagboken? Heter snostjarna där med! //frusaar å Jordan