onsdag 20 januari 2010

Hjärnskakning?!

I måndags ramlade lilla skrot ner från en stol på dagis. Allt gick bra, men jag fick åka från skolan och hämta henne. När hon hade ramlat så var hon alldeles svettig och helt grön i ansiktet och var jätteledsen, men hon hade piggnat i massor när jag kom och blev piggare och piggare under dagen. Ringde ändp sjukvårdsrådgivningen och de sa att eftersom de hade gått så lång tid (1½h) efter fallet så var de ingen fara, men om hon skulle börja kräkas plötsligt skulle vi åka till sjukhuset. De behövdes aldrig, tack & lov. På kvällen var hon pigg och sig själv igen =).

Igår hade vi lite av ett krig hemma. Skrot hade inte velat sova middag på dagis så hon var hur supertrött som helst, men hon höll sig uppe till sju under vissa protester, tjuvnyp och annat.

Själv är jag "drabbad" av träningsvärken från helvetet ;). Tränade i måndags och idag är de värst och vad ska jag göra ikväll?! Jo då på't igen bara och träna mer. Iofs är de rätt skönt att träna med träningsvärk så vi får väl se hur detta slutar. Kanske är helt död då....

Annars mår vi alla bra, allt går bara bra för mig efter operationen. Fortsätter att gå ner i vikt och har nu börjat träna somjag skrev ovan om träningsvärken, men nått som är helt nytt för mig nu inom träning är att jag tränar för att jag ska vara pigg och må bra och inte för att jag huvudsakligen ska gå ner i vikt! De är nått som jag aldrig känt förut! Jag klarade också av massa saker på gympan som jag inte klarade förut och de känns som en stor vinst!

Hoppas ni alla mår bra!


Inga kommentarer: