söndag 5 juli 2009

Helgen..

Att vi skulle ha en famljehelg var nog lite att ta i. Jag och Joline åkte med morfar och shoppade gungställning och studsmatta. Pappa valde att jobba några timmar på förmiddagen. Idag får jag och Joline glatt underhålla sig själv igen för pappa ska och skruva med bilen.. Men pappa jobbar en vecka till sen är de fyra veckors semester som gäller, DÅ får hela familjen vara tillsammans och njuta av de förhoppningsfullt lite svalare vädret.

De är så kul nu med lilla skrot, hon pratar mer och mer för var dag. Jag kan nog omöjligt skriva allt hon kan säga men hej, hejdå, mamma, pappa, traktor, bil, kram, korv, sitta där, stå, bord, stol, nej, ja, mm, buu, muu, vov vov... Ja nu drabbades jag av ett hjärnsläpp, men de är så många ord så de är helt sjukt. Jag tror att dagis bidrar till en stor del att hon pratar så mycket och är framåt och tar för sig. Hon är inte en liten blyg tjej som inte gör nått, jaa förutom när morbror A är med. Varför hon är så blyg för honom är de nog ingen som riktigt vet.

För mig går de bra med ätandet. Eller bra vet jag inte om de är rätt ord, men jag klarar mig. Jag kämpar för att få i mig allt jag ska. Mat och dryck, de är inte lätt! Igår år jag lite kebab faktiskt. Åt, blev såå mätt. Anders fick mina rester och som vanligt så blir jag då äcklad av lukten och kan inte titta när han äter, sen började jag må illa av att de luktade om mina händer fastän jag hade tvättat händerna.. Så kebab var ingen hit!

Nu är de en ny dag med nya hinder och lösningar!


Inga kommentarer: