torsdag 9 juli 2009

Forskning

Idag är de Vikarby marknad, men de är verkligen otur med vädret. Speciellt för de som ska stå och sälja saker. De regnar, är grått och blåser kraftigt! Jag har ju bara 20 meter dit så kanske att jag trotsar vädret och går dit och kikar om de öht är någon där. Kanske jag står där ensam ;)...

Igår bestämde jag mig för att börja på en bok som vi ska ha läe ut till skolan börjar i höst. Jag har bävat för denna bok. Den har vart med mig till stranden och lite överallt men jag har aldrig riktigt orkat börja, men igår så började jag och de visade sig att boken faktiskt var riktigt intressant! Helt mot mina förväntningar. Hur kan en forskning vara intressant? Ja de var precis så jag tänkte, jag är intresserad av ämnet men en forskning?! Mycket riktigt så var boken väldigt väldigt forskande, men de gick ändå. läste ut hela boken på lite grygt tre timmar så kunde jag glatt lämna tillbaka den till bibblan och nu behöver jag inte bekymra mig för den mer. Nu ska jag bara hitta en annan bok som vi ska läsa som jag tappat bort och läsa en annan som kom på posten igår =). Spännande!

Ha en bra dag!



Inga kommentarer: