torsdag 6 januari 2011

2011

Det har hunnit bli nytt år och det har som vanligt hunnit gå för lång tid mellan mina inlägg.

Nytt år... Vad ska hända detta år då? Jaa det finns några saker, om än få, som är inplanerade. Det som ligger oss närmast i tiden som vi vet är att vi ska till fjällen. Det är vår första riktigt semester ihop som är över två dagar ;). Nu är det ju som så att det inte bara är vi som åker men som familj så är det den första semestern och det ska bli så skönt! Vad ska vi då göra under vår semestervecka? I N G E N T I N G ! Det är det som ska bli så fantastisk härligt. Vi ska köra skoter, åka slalom, åka pulka, promenera och massa annat men inte under någon som helst tidspress och vi ska bara vara... Det finns en liten liten risk att jag är uttråkad efter två dagar men jag ska försöka att bara vara..

Jag har årets första, och antagligen inte sista, träningsvärk och ni ska veta att det är så otroligt synd om mig! Jag har varit på ett träningspass som heter Funktionell träning och det är säkert ännu bättre pass om man har gjort det några gånger. Jag är supernöjd, MEN det gör så fruktansvärt ont i hela mig och det var i förrgår detta pass ägde rum så jag hoppas innerligt att det vänder nu...

Nässelutslag... Det här är en lång och krånlig historia, men jag komprimerar den lite.. Eller antagligen alldeles för mycket för att ni ska förstå nått ;).

Mars 2010 - åker ambulans efter för hög dos av Ipren.

Sep 2010 - Provoktaion på Ipren på allergimottagningen, reaktion. Alltså är Ipren uteslutet för min del. Slutar med allergimedicin

Okt 2010 - Ska göra provokation för Magnecyl men har under en veckas tid haft allergisk reaktion så det går inte att genomföra. Gör istället pricktest men dåliga resultat. Allergisk mot häst, hund, katt och massa därtill. Wilma (vår hund) "flyttar" till min mamma

Okt 2010 - Provokation på Magnecyl på allergimottagningen. Reaktion - stark! Klarar jag inte Magnecyl så är antiinflammatorisk medicin uteslutet och det är det alltså.

Okt 2010 - Nässelutslagen börja komma mer eller mindre varje dag...

Dec 2010 - Beslut om Loratadin (allergimedicin) varje dag tas. 2 tabletter varje dag.

Dec 2010 - Inget blir bättre och hunden är inte hemma än. Måste ta minst tre tabletter varje dag p.g.a. kliande nässelutslag som ingen riktigt verkar veta varför de dyker upp..

Jan 2011 - Fortfarande hemska och jobbiga nässelutslag, blir trött av allergimedicinen då jag måste ta så många varjedag. En dag tog jag maxdosen 6 tabletter och jag blev ändå inte bättre. Lägger till en medicin som heter Singlair.. Har bara tagit dessa i fyra kvällar nu men det verkar inte hjälpa sepciellt bra...

Nässelutslagen började alltså efter provokationen och efter Wilma flyttat... När jag innan provokationen tog en allergitablett varjedag och Wilma bodde hemma var det aldrig några problem. Är det någon annan allergi som ligger bakom eller vad f*n är det som är fel?! Just nu kliar det på axeln, magen och på handleden...Dags för en tablett kanske... *suck*


Inga kommentarer: