onsdag 26 maj 2010

Snorigt..

Vi är fortfarande hemma jag och Joline. Trodde att det skulle vara sista dagen idag, men så kom hostan som ett brev på posten och förkylningen har inte minskat ett dugg. Hon är aningens aningens gnällig också *pust*. Man får helst inte prata med henne alls.. Om hon får se på Pippi och jag är tyst så går det bra :P. Så det blir "hemmet" för henne hela veckan lång.

Besöket på sjukhuset igår gick bara bra! Inga konstigheter. Men vi ska på ytterligare ett återbesök i februari då det är ett år sedan hon hade urinvägsinfektion och då ska de göra en Isotop undersökning på njurarna för att se om det blivit någon ärrbildning på njurarna eller hur det ser ut. Det är nu lättare för henne att få urinvägsinfektioner eftersom hon haft en, MEN läkaren igår funderade på om hon också haft en tidigare men att den inte blivit behandlad, stod nått luddigt i journalen! Om hon skulle få hög feber utan förkylningssymptom ska vi ringa på en gång för det kan då vara ett s.k. återfall vilket vi såklart inte hoppas på! Jag tänker då verkligen inte ringa vårdcentralen för där får man ingen hjälp i alla fall, tyvärr!

Jag tror förresten att jag också håller på att bli förkyld. Är så fruktansvärt trött och känner mig tjock i halsen på morgonen men jag intalar mig själv att det bara är påhitt för jag har inte tid att vara sjuk, jag ska ju ta EXAMEN!!! =D


1 kommentar:

emma sa...

JAA... du tar ju EXAMEN!!! =)