måndag 22 februari 2010

Cykelverkstad

Jag vet inte vad jag ska säga, men jag blir så less på vårdcentralen här... Igår ringde jag sjukvårdsrådgivningen som sa att om Joline hade feber imorrn (läs:idag) så skulle vi kontakta vårdcentralen här för att de skulle kolla upp henne. Hon har ändå haft feber och fått febernedsättande sen i onsdags, MEN de enda de säger till Anders som ringer är att: hon har ingen feber, de är ingen fara. Byt ur er örontemp (som är 2 månader gammal!), ge henne alvedon (även fast hon inte har feber?!).

Idag på dagen hade hon "bara" 38° men hon var ganska pigg så vi gjorde ingen ansträngning att åka iväg med henne. Nu på kvällen är de uppe i 39,3° men hon är inte lika slö som hon varit förut, men man blir såklar ändå orolig. Hon klagar över ont i halsen och ryggen. Hon äter och dricker lite och kräks en gång/dag ungefär och av vad och när vet man aldrig riktigt.

Så imorrn blir de nog till att ringa vårdcentralen och vara sur eller ringa direkt till sjukvårdsrådgivningen och berätta om cykelverkstaden vi har här och att man inte vill åka dit.

Varför tar de inte de lite mer på allvar när de är barn? Jag vet att barn klarar de bättre att vara sjuka, men föräldrarna är väl inte mindre oroliga för de?! Less!

Inga kommentarer: