lördag 13 juni 2009

Mamma Lindas stora äventyr

Det är inte många som vet, och de som vet har hållit de för sig själva och de uppskattarjag, tack så mycket. Så om du inte vet, känn dig inte utelämnad för de är ytterst få som vet.

På tisdag kommer jag att opereras i Stockholm. Jag ska göra en Gastric Bypass på Centrum för Titthålskirurgi, kika på www.cftk.se om du är intresserad av att veta mer hur operationen går till och hur de kanske kommer att bli för mig efteråt.

Detta är inget lättvindigt beslut som jag tagit utan de är något jag har funderat på en längre tid och jag har försökt flera om inte massor med olika metoder innan och det är tyvärr inget som funkat bra på mig. Jag har vägt både för och nackdelar, men jag hittar inte många nackdelar. Jag är inte nervös, men jag är väldigt förväntansfull. Jag hoppas och tror att operationen kommer gå bra, de är tiden efter operationen som de kommer bli jobbigt med maten. Men de kommer jag lära mig, jag måste bara ge de tid. Jag känner att de här är min sista utväg och jag önskar allas stöd, de kommer jag att behöva.

Om de är något du undrar över så fråga mig för de är som allt annat individuellt hur man upplever saker och ting. Jag ska försöka svara på de frågor jag får.

Jag hoppas att du tänker på mig på tisdag, och jag återkommer så snabbt jag kan.

5 kommentarer:

♥ Nina ♥ sa...

Jag ser fram emot att få följa din resa och sluta upp med dig på vägen! =) Lycka till på tisdag! Posta gärna ett kort ok när du kommit hem igen! =)) KRAM!

Kerstin sa...

Det kommer gå så superbra så det finns inte! Glöm inte att visualisera framåt när det känns som svårast. Det kommer inte alltid vara jobbigt men ett tag, och klarar du av det så kommer det kännas underbart sen =) Hör gärna av dig efter o berätta hur det gick! Ska försöka komma v 30 också men kan inte lova nåt eftersom vi nästan precis kommit hem från Grekland då. Puss o kram!

Lisa sa...

Å nu har du släppt detta..
Vad bra och var stolt över dig själv nu"IGEN".
Jag tycker du har varit så duktig som tagit reda på så mycket och under en långtid.
Du vet att du har mitt stöd på alla sätt och vis..Tänker på dig ska du veta ..
Snart är du smale än mig*ler*
Kram och ha det så bra nu tills vi ses.
Kanske midsommar afton..ler

Camilla sa...

Lycka till! Ska tänka på dig.. Kram//Camilla

Anonym sa...

Tänker på dig!
Många kramar Nettan