fredag 20 januari 2012

Fredagsmys

Fredag innebär fredagsmys! Idag blev det hämtning senare än vanligt på dagis. Jag jobbade och fick hämta vid fyra, det är ovanligt för en fredag. Med ovanligt mycket energi i kroppen bestämmer jag mig för att göra potatisgratäng, sallad, smörstekta champinjoner och faktiskt hamburgare. Varför då hamburgare till fredagsmys? Jo, av den enkla anledningen att alla äter maten då! Just nu ligger hela familjen i sängen i väntan på maten och som vanligt är Disney Junior på i bakgrunden. Till efterrätt blir det nog banan i ugn med kanel, socker och smör på. Nyttigt, jag vet. Till bananen äts såklart vaniljglass. Sen blir det säkert mer onyttigheter.

Idag blir Jolines kompis 4 år och imorgon är de dags för barnkalas =). Många kalas i januari och det blir inte färre i februari ;).

Snart är det slut på januari och enligt vad vi tycker så får det gärna bli sommar snart för då kommer vår lilla familj på tre personer utökas med en liten bebis :D. Den självskrivna frågaorna är: vilket datum? Mår du bra? Vet ni om det är en pojke eller flicka? Svar: 9/6. Nej. Nej. Datumet behöver nog ingen ytterligare förklaring men måendet. Jag har hemsk huvudvärk och hemsk foglossning. Går med kryckor ibland och det känns faktiskt lättare. Vi vet inte vad det är för någon som bor i magen förutom att det är en frisk liten bebis, vi är sånna som aldrig skulle få för oss att ta reda på könet. Jag eller vi ser inte tjusningen i det.

Lägger upp en bild från vårat ultraljud, det är ansiktet i profil. En bild på skrot kommer också <3

1 kommentar:

Helena sa...

Usch stackare som har foglossningar! :( Pepp-kramar! Länge sen vi sågs nu, hoppas vi ses snart ;) Jag ska bara se till o bli frisk från min hemska förkylning.. är däckad :/ KRAM!