tisdag 8 september 2009

Natten

Natten var hemsk inatt. Jag kunde inte somna, funderade på massa som hade hänt under dagen. När jag till slut somnade vid halv tolv så fick jag sova en timme innan Joline vaknade och var ledsen. Hon kom in till oss och blev pigg. Misshandlade sina stackars föräldrar, att vi inte har blåmärken är ett under. Hon sparkas, nyps, slåss och drar oss i håret. De är INTE roligt. Till slut och mot alla odds i hela världen somnade hon äntligen vid halv fyra. Såå tre timmar vaket inatt och sedan upp vid halv sju. Jag fick alltså totalt sova fyra timmar inatt, idag har jag verkligen fått kämpa med mig själv, men jag lyckades!

Nu på kvällen ville hon heller inte sova. Trött redan vid sju men har nyss somnat, kanske vid nio. Jag bara hoppas att hon kommer sova hela natten, för trots allt så finns en liten känsla kvar från när hon var liten och vi aldrig fick sova. När känslan gör sig påmind och man känner den enorma obeskrivliga tröttheten finns inte mycket att göra förutom att bara hoppas...

Inga kommentarer: