torsdag 12 juni 2008

6 MÅNADER?!

Joline blev sex månader igår, de är väl bara att inse att jag måste ha levt i någon bubbla och helt plötsligt fattat att min lilla tjej inte är så liten längre.. Först hoppades jag på att jag räknat för fort så hon egentligen bara är fem, men kom snabbt på att de nog bara är ett önsketänkande från min sida. Klart de är kul att hon är stor nu, hon sitter ju faktiskt nästan helt själv =). Hon klarar iaf 5 minuter och sen tippar hon åt något håll, hoppgungna är de bästa hon vet, hon hoppar jämt oavsett om hon är i gungan eller inte. En kompis som var hoppade med henne och hon hade träningsvärk i två dagar ;).

Tänk att de går så fort... Undra hur mina fölräldrar känner då om mig, jag är ju vuxen och har egna barn (plural???). Tiden måste ha sprungit ifrån de också.

Joline har blivit en riktig sjusovare.. Igår fick jagh väcka henne kvart över åtta för att vi skulle på skolavslutning på västanvik. Idag sover hon fortfarande och klockan är tio :-O, de trodde man inte då hon när hon var nyfis aldrig sov! Nu har hon iofs somnat ganska sent på kvällarna, så kanske om man lägger henne tidigare så vaknar hon tidigare.. Vill JAG kliva upp tidigare?, om man nu ska vara lite egoist också mitt upp i allt... Neej jag vet faktiskt inte, de gör inget om Joline är vaken till halv tio, tio och är glad och sen sover.. Hon brukar inte ens äta på natten längre förutom inatt då när hon åt vid fem.

Nu ska jag äta lite frukost och se om hon har några planer på att vakna, vi ska ju träffa Jolines killar idag =).

3 kommentarer:

Anonym sa...

... men får man har flera killar samtidigt?! =)

Linda sa...

Emma - Ja klart man får ;-). Just idag hade hon tre, men annars kan de vara fyra =).

Sofiaa sa...

Tiden går fort, det gör den redan som gravid tycker jag, var nyss i vecka 5, nu är jag i 16. What? Vad har hänt sen dess? haha=)